4. regionálna Konferencia cestovného ruchu

4. regionálna Konferencia cestovného ruchu

Odborníci z oblasti turizmu sa opäť stretli na jednom mieste, tentokrát
v Pezinku. Na 4. regionálnej Konferencii cestovného ruchu získali
informácie o zaujímavých produktoch, marketingových aktivitách organizácií,
ako aj o rozvoji cestovného ruchu v bratislavskom regióne. Pri príležitosti
Svetového dňa cestovného ruchu konferenciu zorganizoval Bratislavský
samosprávny kraj, Krajská organizácia cestovného ruchu Bratislava Region
Tourism a Slovenský dom Centrope.



*“Konferencia je príležitosťou zdieľať svoje názory na doterajší vývoj a
aj predstavy o budúcnosti cestovného ruchu. Ale aj o tom, ako vplýva
turizmus na ekonomiku a zamestnanosť a aké nové podnikateľské príležitosti
a pracovné  miesta prináša zmena trendov. Máme víziu i plány, kam chceme
kraj aj v tejto oblasti posunúť, pretože nám záleží na tom, kde žijeme
a ako nás vidia návštevníci,”* povedal predseda Bratislavského
samosprávneho kraja, ktorý o svojich postojoch a postrehoch diskutoval
v úvodnom paneli s viceprimátorom Hlavného mesta SR Bratislava Jurajom
Káčerom a primátorom mesta Modra Jurajom Petrakovičom.



Na 4. regionálnej Konferencii cestovného ruchu sa zúčastnilo doteraz
najviac účastníkov a to 110. Išlo o odborníkov z oblasti turizmu, teda
zástupcov samospráv, destinačných organizácií, kultúrnych inštitúcií ako aj
podnikateľov z bratislavského regiónu, aby si vymenili skúsenosti a názory
na najnovšie trendy v cestovnom ruchu. Svetová organizácia turizmu
Organizácie spojených národov (UNWTO) zvolila pre tento rok ako hlavnú tému
Turizmus a zamestnanosť - lepšia budúcnosť pre všetkých. Konferencia sa
preto niesla v duchu hľadania odpovedí na otázku: Ponúka podnikanie v
turizme lepšiu budúcnosť aj v našom kraji?



*„Určite chceme pokračovať v dobrých projektoch. Prepojiť Bratislavu
s turisticky najvýznamnejšou oblasťou v malokarpatskom regióne sa podarilo
vďaka turistickému cykloautobusu Malokarpatský expres, či cyklovlakom
Záhoráčik. Rozvoj turizmu, kultúry a cestovného ruchu v celom bratislavskom
regióne podporujeme aj vďaka zľavovej karte Bratislava CARD City and
Region. Oživujeme okolie malého Dunaja. Na území kraja je takmer tisíc
kilometrov cyklotrás a budujeme ďalšie. Rozvíjame tematické trasy pre
cyklistov aj turistov. Vďaka Bratislavskej regionálnej dotačnej schéme na
rozvoj turizmu podporujeme projekty zamerané na vidiecky turizmus
a agroturizmus, vodácky turizmus či  geoturizmus,“* doplnil bratislavský
župan Juraj Droba.



Odborníci z oblasti cestovného ruchu predniesli príspevky k téme: Vplyv
turizmu na ekonomiku a zamestnanosť. Napríklad o viaczdrojovom financovaní
organizácie destinačného manažmentu ako nástroja na podporu rozvoja
destinácie hovorila JUDr. Lenka Vargová – Jurková, riaditeľka krajskej
organizácie v košickom kraji.



Konferencia sa zaoberala aj praktickými témami ako:  Od pobytu k zážitku -
aké nové podnikateľské príležitosti a pracovné miesta prináša zmena
trendov? Dotkli sa hoteliérstva a gastronómie, kde o svojich skúsenostiach ako
sa rodí legenda na dosah porozprával Radúz Dula z Palace Art Hotel Pezinok.
O tom ako sa udržať päť rokov na vrchole rebríčka Tripadvisor prezradil
Karol Balogh zo Zeppelin Cafe & Souvenirs v Bratislave. Presvedčenie, že
autentický regionálny produkt nie je len o výrobe, ale je aj o vzťahoch
demonštroval Holíčsky pivovar Wywar pod vedením Martina Kadleca.



V tvorbe nových produktov a inovatívnych programov predstavil Emil
Haas netradičné
hravé spoznávanie mesta v online svete cez mobilnú aplikáciu a sociálne
siete Brainteslava City Game a vínnu cestu nad mestským sídliskom zase Matúš
Burian z Račianskeho spolku. O korune stromov nad vinicou, terase pod
hviezdami a o pri víne s priateľmi porozprával podrobnejšie Michal Bažalík
z Dubodomu vo Svätom Jure.



Súčasťou konferencie bol aj marketing a komunikácia, ktoré sú potrebné pre
zviditeľňovanie produktov, podujatí a teda celého kraja. Nové IT nástroje
ako revolučné riešenia v riadení destinácie priblížili František Stano a
Michal Tomčík z Krajskej organizácie cestovného ruchu Bratislava Region
Tourism a Pygmalios. Účastníkov zaujal aj projekt Čo je Bratislava v podaní
Daniela Feraneca, ktorý porozprával o tom ako funguje influencer  a ako
vnímajú ľudia štýl, keď influencer "rozhoduje", kam sa pôjdeme najesť.



*„Cieľom regionálnej konferencie  je aspoň raz ročne sa stretnúť, odborne
diskutovať a vymeniť si skúsenosti v jednotlivých oblastiach cestovného
ruchu a tieto očakávania nadmieru splnil aj tento 4. ročník. Verím, že
rovnako úspešný bude aj ten ďalší,“* doplnil bratislavský župan na záver
Juraj Droba.

Share this post